PROJEKTI

Dalība projektā "Play it out"
Dalība projektā

No šī gada 10. līdz 16. maijam Kristīne Jonova un Andra Strautiņa piedalījās apmācībās Čehijā Erasmus+ projektā "Play it out".

Par projektu un savu pieredzi stāsta Kristīne:

“Pateicoties veiksmīgai likumsakarībai pērn rudenī un šopavasar kopā ar kolēģi devāmies uz Čehijas organizāciju Trendum, kura rīkoja divus apmācību raundus ”Play it out”. Organizācijas ikdiena saistīta ar spēļu vakaru, turnīru un festivālu organizēšanu, kuros piedalās dažādi cilvēki un liela daļa no tiem ir jaunieši. Varu teikt, ka Trendum cilvēki ir reāli spēlēšanās lietpratēji un pielieto spēles konceptu organizētajās apmācībās. Spēles ir balstītas uz neformālās izglītības pamatelementiem – mācīties mācīties, mācīties būt, mācīties būt kopā, mācīties darot. Un to piedzīvojām par visiem simts procentiem.

Tā kā jau vienu nedēļu rudenī bijām mācījušies spēlēties, tad šīs apmācības iesākām jau ar dziļāku saliediešanās līmeni. Neatņemama apmācību izdošanās atslēga ir uzticēšanās. Lai mūsu piedzīvojums izdotos, izspēlējām veselu uzticēšanās spēļu bloku. Krist, sekot aizvērtām acīm, baidīties kopā, atļaut sev nesaprast, bet paļauties, uzņemties vadību, klausīties ar sirdi. To visu trenējāmies šajās spēlēs,kas dabīgi aizveda uz cita veida aktivitātēm, kuras bez savstarpējās uzticēšanās neizdotos.

Daudz aktivitāšu ar sacensības elementu, kurās pārbaudījām savu spēju uzticēties, uzņemties vadību, sekot, nezaudēt prieku pat grūtākajos apstākļos. Piemēram, sacensība, kuras laikā divas komandas stumj velosipēdu ar braucēju pa šķēršļu trasi: dubļiem, ūdeni, mežu, kalnā, lejā...ufff... caur daudziem šķēršļiem. Vissmagākie nebija fiziskie šķēršļi, bet emocionālie. Pārvarēt nevēlēšanos turpināt, bailes, palikt vienotiem, uzvarēt. Rezultātā fantastisks piedzīvojums un savu spēju, robežu izpratne. Pēc šīs spēles sapratu, ka ar labu komandas sastāvu var sasniegt NEREĀLI daudz.

Viens no svarīgiem tematiem apmācībās bija konfliktu risināšanas metodes. Izspēlējām lomu spēli, kura atbilst LARP spēļu grupai (Live action role - play game). Iejutāmies skolotāju lomās ar uzdevumu atrisināt zādzības gadījumu skolā, tādā veidā, lai skola saglabā labu slavu, bet skolēni un skolotāji saglabātu labas attiecības. Noteikumi lika saglabāt lomu, atmest personisko viedokli un sekot scenārijam. Labs spogulis, lai ieraudzītu, kā rīkojos ikdienā līdzīgās situācijās.

Netradicionālās āra spēles. Vesels spēļu bloks, kurās dažādās komandās izspēlējām analītiskas, stratēģiskas un uz sacensību vērstas spēles.

Kopā bijām divdesmit četri dalībnieki un katrā aktivitātēs tikām dalīti komandās. Katru reizi komandas sastāvs bija citādāks, neatkārtojās un katru reizi tā bija mana labākā komanda, kurā izpaust savu sacensības garu vai gūt atbalstu un atbalstīt, saņemt uzmundrinājumu un mācīties.

Kā rezultāts ir secinājums – spēlēties ir nepieciešamība, mācīties darot ir jautri, jaunatnes darbinieki ir VISUR arī bērnu dārza audzinātājas (mūsu vidū bija un viena no tām bija mūķene), kuriem iesaku apmācības ārpus ierastās vides.“